lördag 7 augusti 2010

Jag bevittnar

...en svensexa som pågår i vårat hus. På avstånd ser jag hur deras ölburkar töms snabbare än vad Magnus Uggla får av sej pyjamasen. Fimparna ligger likt en gulprickig stjärnhimmel på balkongen till de som bor i lägenheten under.

Konversationerna börjar bli mer och mer osammanhängande. Då och då är det någon som utbrister i ett läte likt en brunstig hanhjort, varpå alla alkoholhaltiga drycker höjs till skyarna, medan resten av sällskapet stämmer in i det osynkroniserade brölet.
Stämningen är god och evolutionsteorin har aldrig känts mer självklar.

Men jag är mest intresserad i när strippan kommer. Klockan har passerat tio. Är det inte dags snart? Annars kan jag lika gärna gå och lägga mej.

Jag hoppas inte att de... jag menar bara för att jag är tjej...
Är det därför dom låter mej vara med..?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar