fredag 16 oktober 2009

I våran lägenhet är vi rasister

Igår kväll slet jag mej från studierna för att hälsa på min rumsgranne Kjetil.

Kjetil bestämmer sej för att visa foton på alla de barnen, som han jobbar som lärare för. Ett barn i taget visar han, samtidigt som han berättar något om deras personliga egenskaper. "Snäll. Brukade vara en bitch, men nu är hon snäll. Han är duktig i skolan..." osv.
När vi kommer till en kille med asiatiskt utseende säger Kjetil: "Han är från Thailand". Det är det enda han säger, sedan fortsätter han att bläddra.

Kjetil: Jag har aldrig skrattat så mycket i hela mitt liv, men kom ihåg: Asiatiska barn, är också barn.

Detta inlägget är roligast för de som känner Kjetil. Jag vet.

1 kommentar:

  1. hahahahhahahahahahahah jag skrtattar... för jag vet ju vm kjetil är.....

    SvaraRadera