fredag 23 oktober 2009

Operation Omplantering

För att införskaffa sej så många vuxenpoäng, i så rask takt som möjligt, är omplantering av blomkrukeväxt ett måste.
Det gör du enkelt genom att införskaffa planter av önskat slag, lagom stor kruka samt den ovärderliga blomjorden.
Sen är det bara att köra.
Dagen till ära har jag inhandlat växter från IKEA, kruka från IKEA, blomsterjord från den lokala närbutiken samt ett humör likvärdigt med en apatisk Sankt Bernardshund. Fast humöret köpte jag inte. Det hade jag sen innan.

I botten bör du lägga någon form av drenerade material för att jordfuktigheten ska bli optimal. Lekakulor är ett bra alternativ. Själv har jag inga lekakulor. Inte heller nedlåter jag mej att gå ut o plocka stenar från grannarnas tomt. Hittar denna tvättsvamp. Bestämmer mej för att vara lite wild and crazy.

Tvättsvamp i botten och sen är det bara att trycka ner växter och jord om vartannat. Ha några väl valda svärord tillgängliga i fall krukan är för liten och jorden åker utanför. Jag använde upp större delen av mitt artilleri idag.

Sätt plantjäveln i fönstret och lova dej själv att aldrig mer försöka vara huslig. Det går bara åt helvete.

Up next: Montera skrivbordslampa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar